enbambi

Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

Dålig som fan!

Av Linnea Johansson Kvick - 4 maj 2011 22:56

Tänkte att man kanske skulle blogga lite. 
Jag red Trollet igår, har aldrig någonsin gått så bra.
Brukar för det mesta tänka på att jobba honom i form och det brukar gå
sådär. Igår struntade jag i att bråka med honom för vi skulle hoppa utan red lite skänkelvikningar för att kontrollera hjälper med mera. Satan i helvete vad bra hästen gick efter det. Underbaraste Trollet!
Hoppningen gick också bra, jag har blivit lite rädd haha (tönt) eftersom jag inte hoppat på länge och ridskolehästar gör precis exakt som dom ska.
Eller alltså, jag har hoppat efter jag slutat på ridskolan men inte mycket och bara enstaka hinder i taget. Nu hoppade vi bana.


Jag kommer ihåg på baståsen när jag hade Robin hoppade jag bana på 90-100 utan problem. Nu är jag stel på 50-60. Illa.

Han hoppade ur bra, dom ända gångerna han hoppade för stort eller liknande var dom gångerna då jag slutade jobba med honom. Han är en sådan häst, tro det eller ej, som man måste jobba med hela tiden. Slutar man jobba, speciellt i hoppningen, så lägger han av och allt går dåligt. I hoppningen dvs att han hoppar stort, för kort eller ja - bara konstigt. Han stannar aldrig, jag har aldrig varit med om att han har stannat. Trollet älskar att hoppa, verkligen, så stanna är inte ett alternativ för honom utan han ska över haha. 

Det ända med Trollis och hoppning är att han är gammal och får inte, eller får och får Lina har sagt att det är schysstast mot hans ben och så, hoppa så ofta och itne över 60. Något enstaka som är högre, visst, men ja. Men jag behöver träna på låga i och för sig så det gör ju inget. Det är ju bara det att han inte får hoppa så ofta då då. 
Cina tycker vi ska ta Kazoo när vi ska hoppa och dela på honom.. men visst Kazoo kanske är kul att hoppa och vi får hoppa oftare men. Jag rider Trollet för att jag vill rida Trollet och då rider man honom så som han behöver bli riden.
Samma om jag köper en häst, får den inte hoppa över 60 så är det så då lånar jag inte någon annans häst liksom. Som sagt jag vill bara rida Trollis och det är sånt som kommer med!
Ska lägga upp lite bilder från när Sara var med och fotade när jag och Ida hoppade för några veckor sedan. Jag hoppade barbacka då.
Som jag sa, Trollis är bäst!


                                   

 
 
mette med flock

mette med flock

6 maj 2011 08:01

vad härligt. Kan ibland sakna mina hästar. Men tyvär kommer jag aldrig mer kunna rida pga mina sjukdomar. men gud vad jag saknar det.

http://www.djurflocken.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Johansson Kvick - 12 juni 2011 00:15

   

Av Linnea Johansson Kvick - 11 juni 2011 23:45

       

Av Linnea Johansson Kvick - 2 juni 2011 16:34

Håller på att testa mig fram i photoshop. Tog en bild jag blev nöjd med, jag blev nöjd med orginalet och redigeringen. Tänker börjar lägga upp både orginal och redigering när jag visar bilder då dom är fina på olika sätt.   Orginal     Red...

Av Linnea Johansson Kvick - 30 maj 2011 00:26


Ställde Blå på Berga idag. Det gick käpprätt åt helvete, eller nej kanske inte riktigt så dåligt. Han fick 93.. besviken matte. Dock började han fälla imorse. Plus att han blev solbränd på fäbodendagen. Men jag älskar honom inte en sekund mindre fö...

Av Linnea Johansson Kvick - 25 maj 2011 00:53

Måste pressentera dvärgarna. Har ju fått hem två dvärghamstrar från Fäboden. Tanken var två mandariner men det blev bara en. Fick med mig en Saphire också. Vi börjar med Saphiren.   Ludwig    Ludwig har jag döpt den här lilla söta saken till. H...

Presentation


Hej!
Jag heter Linnea och är 18 år. Jag bloggar här om det mesta men bland annat mina djur och hästarna!
Välkommen in!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards