enbambi

Alla inlägg under april 2011

Av Linnea Johansson Kvick - 25 april 2011 22:03

Jag har varit återigen till Enköping med min älskling. 
Tagit massor av kort som jag ska lägga upp inom en snar framtid.
Jag har syndat, jag åt godis.. idag också.. men jag har sagt till mig själv att efter lovet är slut så blir det totalt bort med skit sakerna. Jag är taggad, ja!


Jag har varit kreativ idag och målat transportlådor och planterat potatisar och morötter. Jag har även pluggat och lämnat in en uppgift. Ganska duktig.. men inte tillräckligt. 


Jag har inte så mycket att skriva just nu, har sålt två ungar. 
En tingad och en stannar. Nu är det alltså bara en som söker hem.


Jag ska jobba på valborg, det blir nice.. Ida ska med och lära sig!
Nu blir det mer bigbrother sen sova. Längtar tills torsdag typ.. då är det jobbiga på denna vecka över.


Stallet har fått helt ny målat och en ny sadelkammare, det är stört vad Lina hinner med när man inte är där! Tummarna upp. Trollet var trött och det var jätte varmt! 

Av Linnea Johansson Kvick - 22 april 2011 01:25

Ja, det bara flyter på. 
Nu sitter jag och massladdar upp bilder på facebook från ULKH.
Det var mer bilder än vad jag trott.
Har varit i stallet nu på lovet, kommer bilder därifrån också, och mycket med kaninerna. Hoppat mycket och annat.
Chutney har stigit så himla mycket i mina ögon, hon var förrut i hagen och bara låg och tryckte och var rädd. Men nu hoppar och skuttar hon och gör glädjeskutt, kommer fram och hälsar och är allmänt glad bara. Boar gör hon också, idag höll hon på att boa och hade fullt med halm i munnen och så gav jag henne ett äpple. Chutney försöker då äta äpplet med halmen i munnen (?) och fattar inte varför hon inte lyckas haha. Har film på när hon är i största boinredningen..ska lägga upp någon dag.


Var och grillad i ekonomikumparken igår, slutade med fylla och mys!
Hade ur trevligt! Min pojkvän är bara för mysig.

Imorn kommer ena ungen att åka sedan blir det till att åka till enköping! 


 

Av Linnea Johansson Kvick - 19 april 2011 21:11

Red ut med Emma & Ida idag på Trollis. 
Det var super kul, vi red till Agersta och red lite därborta.
Trollet är så snubblig nu när han är trött och det är varmt..
Vi red i ca 3 timmar haha, mycket skritt och lite galopp då det
var så galet varmt. Skoja inte lite att jag har galet ont i benen nu.
Tog lite mobilbilder!


                   



Av Linnea Johansson Kvick - 19 april 2011 09:52

Tävlade ju i söndags. 
Tog bara med Hugo eftersom att jag efteranmälde mig så sent.
Det gick..sådär.. Hugo rev 5 hinder och var rädd som han alltid är
på tävling. Hade i alla fall en trevlig dag med trevliga människor.
Nästa gång tar jag med Hugo, Hunter, Charly, Blå & Nicos.
Har en massa bilder som jag lägger på facebook så alla kan ta men
lägger upp lite bilder på Hugo här.

             

Bilderna på facebook lägger jag ut en länk till snart, det tar ett tag att 
ladda upp över 100 bilder på sega fb.  

Av Linnea Johansson Kvick - 16 april 2011 23:43

Jag och Lego tog en promenad ute vid Sunnersta/Flottsund. 
Ur mysigt var det och varmt, plockade blåsippor och tog kort vid vattnet. 
Nej jag kan inte beskriva med ord hur mysigt det är där.

Biderna får tala.


   



Bilderna blev rätt kassa och gör allt så orättvist. 
Man får helt enkelt se det i verkligheten för att förstå.  



Av Linnea Johansson Kvick - 16 april 2011 22:48

Hoppade lite mer kaninerna idag, brorsan tog lite bilder åt mig! 


Hugo först! 



Och nu Charly   




Och sedan lite Nicos.

 

Av Linnea Johansson Kvick - 16 april 2011 21:16

Var hos Trollet igår med älskling och Ida. 
Älskling fick rida först sen galopperade jag och hoppade lite efter.
Trollet är underbaraste hästen någonsin, vet inte vad jag skulle göra utan honom!



Jag är så jävla sexig när jag rider, jag vet!
Tackar älskling för att han fotade!  

Av Linnea Johansson Kvick - 14 april 2011 20:47

Underbarar dag ♥

Vaknade idag vid 10, sover så länge nu för jag är sjuk och helt slut, solen lyste och allt var underbart..jag skojar inte. Gick ut till kaninerna i min sovtröja som är en T-Shirt(!!!!).. Blå fick en tomat! Han uppskattade det inte.. 
Var ute hos kaninerna länge och städade och donade, alla fick gå ut utom Chutney. 
Den vitblåögda är pain in my ass.. den rymmer hela tiden... men men smällar man får ta här i livet. Tog en prommis med Lego också innan det blev att köpa halstabletter och dra till plugget.
Vi satt ute och jobbade med marknadsförning innan vi gick igenom frågorna.
Det var jätte mysigt.
Imorn blir det stallet med älskling.


 Satt och småfotade lite medan vi jobbade med frågorna. 
Min kamera har vaknat ur sin vinterdvala med mig och är på topp 
varje dag.. åh vad jag älskar min Nikon ♥  

Söta, bästa vän!  

Presentation


Hej!
Jag heter Linnea och är 18 år. Jag bloggar här om det mesta men bland annat mina djur och hästarna!
Välkommen in!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards