enbambi

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Jag kör några

Av Linnea Johansson Kvick - 31 mars 2011 00:49

Tänkte ju göra en sådan där varje dag, men det är roligare att göra när man känner för det. Då kan man ju lika gärna göra några åt gången. 


Dag 2 – Min första kärlek.

Min första riktiga var i högstadiet, alldeles för blyga och sådär. 
Helt ärligt är jag glad att det blev som det blev då mitt liv har blivit bra och jag är glad för det. Inget jag egentligen pratar om, det är sånt jag lägger bakom mig och glömmer. Så no details. 


Dag 3 – Mina föräldrar.

Mina föräldrar är dom bästa någonsin, dom ställer alltid upp och vill alla alltid väl. 
Dom heter Cecilia och Stefan. Kommer från Karlskoga i mysiga värmland.
Helt ärligt vet jag inte om jag skulle klara mig utan dom. Har försökt tänkt på det några gånger, men nej inte en chans... Utan dom vill inte jag leva här mer!
 


Dag 4 –  Mina husdjur.

Ja, jag har ju rätt många husdjur. 
Vi börjar väl med hunden. Hunden heter Lego och är en 2 årig Chowchow hane. 
Det är väl egentligen mamma och pappas hund, men han bor i mitt hus så. Jag själv har till en början tre hamstrar och en mus på rummet. Ena hamstern är en hane, svart bandad, på ca 2 år. Han är LH. Jätte trevlig kille som jag räddade från palm zoo. Dom andra två tjejerna har jag tagit hand om som omplacering från en tjej som tog hand om en massa hamstrar. Den ena heter Sodas Hallongrotta och är Normal färgad satin KH. Vet ej hur gammal hon är, ur trevlig tjej. Den andra bruden heter Sodas Oreo hon är Silvergrå KH vet inte heller ålder på henne. Hon är super duper trevlig. 
Musen heter Goofy och kommer från ett par jätte trevliga uppfödare, köpte honom på en utställning. Vi håller fortfarande på att söka kontakt med varandra men det går absolut framåt. 
Kaninerna föder jag upp och vuxna kan variera lite beroende på var jag behöver i aveln. Det är viltgrått och wienertecknat som gäller. Även kelkaniner finns här! 



Dag 5
 – Vad är kärlek.

Kärlek, ja vad är det? Kärlek är för mig dom possitiva banden man har mellan människor och djur. Men äkta kärlek för mig är mellan den man älskar i ett förhållande och en själv. Samtidigt kan äkta kärlek helt klart vara mellan ett djur och människa. Det är väl klart äkta kärlek man kan ha mellan vänner, men i mina öron klickar det inte bra. 


Dag 6 –  Min nuvarande kärlek.

Ja, han är mitt allt. 
Jag har nog världens bästa pojkvän, han heter Joakim och är min bara bara min. 
Jag tror aldrig någonsin i hela mitt liv en människa har fått mig att må så jävla bra som jag mår nu. Att någon kunde lyfta upp en från dom allra djupaste ställena och få en att glömma allt det där. Jag älskar honom av hela mitt hjärta och det finns inte en tanke i världen på att jag skulle klara mig utan honom. Jag har vetat att det är honom jag vill ha sen första stund jag såg honom, jag är bara så chockad att han vill ha mig. Han är en sån där man inte släpper taget om, älskade Joakim. 


Dag 7 – Mina tankar

Jag tänker alldeles för mycket. 
Alldeles för mycket på dåliga saker, jag tänker aldrig på bra saker jag göra utan kommer ihåg dom dåliga. Jag tänker alldeles för mycket på saker jag gjort dom är dåliga och plågar mig själv med dom. Det är det mesta jag gör om dagarna. Plågar mig själv med det dåliga. Oftast inte bra saker.
Men ibland, plötsligt händer det, tänker jag bra roliga saker.

Jag har drömmar, utan dom skulle jag inte orka med en sekund, jag drömmer om mitt liv om hur jag vill ha det.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Johansson Kvick - 12 juni 2011 00:15

   

Av Linnea Johansson Kvick - 11 juni 2011 23:45

       

Av Linnea Johansson Kvick - 2 juni 2011 16:34

Håller på att testa mig fram i photoshop. Tog en bild jag blev nöjd med, jag blev nöjd med orginalet och redigeringen. Tänker börjar lägga upp både orginal och redigering när jag visar bilder då dom är fina på olika sätt.   Orginal     Red...

Av Linnea Johansson Kvick - 30 maj 2011 00:26


Ställde Blå på Berga idag. Det gick käpprätt åt helvete, eller nej kanske inte riktigt så dåligt. Han fick 93.. besviken matte. Dock började han fälla imorse. Plus att han blev solbränd på fäbodendagen. Men jag älskar honom inte en sekund mindre fö...

Av Linnea Johansson Kvick - 25 maj 2011 00:53

Måste pressentera dvärgarna. Har ju fått hem två dvärghamstrar från Fäboden. Tanken var två mandariner men det blev bara en. Fick med mig en Saphire också. Vi börjar med Saphiren.   Ludwig    Ludwig har jag döpt den här lilla söta saken till. H...

Presentation


Hej!
Jag heter Linnea och är 18 år. Jag bloggar här om det mesta men bland annat mina djur och hästarna!
Välkommen in!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards