enbambi

Alla inlägg den 8 april 2011

Av Linnea Johansson Kvick - 8 april 2011 22:23

Nu blir det Nicos-time!
Jag måste bara få berätta om denna ängel jag har fått!
Jag satt och letade viltgrått dvärgvädurspar och hittade en Svch kille för
500 kronor. Jag slog till och har inte ångrat mig en sekund. Hade inga planer på världens kelis utan mer en som kan komma med något i aveln. Vilken grabb jag fick också! Nicos är söt som attan, han ser ut som en tjock nallebjörn. Han ska pussas heela tiden på näsan och kinderna, goskillen. Han ska alltid poosa kul när man fotar och är så lydig så det finns inte. Man kan ropa på honom så kommer han!
Helt underbar kanin fick jag och ja, jag ångrar inte en sekund med honom!

Nu kommer min bilbomb på min älskling.


           

Av Linnea Johansson Kvick - 8 april 2011 21:31

Trefackarens tak har blåst av, det är inte så kul som det låter. 
Det är inte det lättaste att få fast det igen.. men men.
Som tur är så har jag ett trätak under plasttaket så dom är inte oskyddade
eller vad man ska säga.
Det har även varit hötorka här hemma, helt tomt i en-två dagar.
Kaninerna har inte dött, jag lovar och svär. Fick i alla fall hem en bal från stallet idag så nu jäklar tuggar dom där ute så käkarna blir helt slut.

Kaninungarna växer så det knakar, om tre veckor ska dom lämna mig och åka till sina nya hem. Än så länge är det bara en som är tingad men har haft många intresserade! Alla blir bara värre och värre, så drygt över sociala men söta som få!

Imorn ska det vårstädas där ute om mamma hjälper mig vill säga.
Det är lite tungt arbete.  Men fint ska det bli. 
Alla ska få komma ut och släppa loss lite granna!  

Av Linnea Johansson Kvick - 8 april 2011 21:14

Hejsan hoppsan!
Idag är en bra dag, en jävligt bra dag!
Skolan tog slut vid 10,25 idag pga sjuka lärare..det var nice.

Käkade i skolan och snodde med massa äpplen sedan drog jag och Ida till stallet!


Började med Trollis.
Han var lerig, fast inte alls som i tisdags..borstade av hon rätt okej bra med tanke
på att han hade lite blötlera som är typ omöjligt att få bort utan vatten och vi har ingen slang och jag vill inte ha honom blöt när jag ska rida. Tog bort sadelmuffen som man ska ha för att hålla röven varm. Så skönt att sitta rakt på sadeln för en gångsskull! Blev benlindor idag.
Trollet hatar ridbanan om det inte gäller att hoppa.. jag tycker att Trollet är en bra dressyrhäst..det tycker inte Trollet.
Han blir seg som bara sjutton och stenhård i munnen och helt galet stel och stark en vänster sida. Efter många jävla om och men med mycket avsaktningar och igångsätningar, volter, hjälp av Ida med sits och så + skänkelvikningar så lostnade han och blev sådär ur fin som bara han kan bli. Då blev det en busgalopp på rund banan för att han ska få ha lite kul också. Han är trotsallt min gammelgubbe. Får jag ha kul måste han få sitt också!


Det blev sedan Sammy, Ida tog Berra också.
Sammy är en liten djävul ibland men så otroligt underbar och snäll ibland.
Han är så förbaskat söt också. När jag har ridit honom och krävt lite så blir han tokig och testar en som bara den..tömkörde idag och han var gudasnäll.
Vi tröttnade sedan och tog fram sockerbitar och hoppade lite, det var jätte kul tyckte vi..vet dock inte om ponnysarna håller med. Berra var ett litet monster mot Ida. Berra hatar tydligen att jobba och ja, det märks!


Tycker så himla mycket om den här hästen!   




Presentation


Hej!
Jag heter Linnea och är 18 år. Jag bloggar här om det mesta men bland annat mina djur och hästarna!
Välkommen in!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards