enbambi

Alla inlägg den 2 april 2011

Av Linnea Johansson Kvick - 2 april 2011 21:22

Här kommer lite bilder på Charly som mamma tog idag. 


     

Av Linnea Johansson Kvick - 2 april 2011 21:12

Igår var jag på en inflyttningsfest, det var ganska lugnt och jag drog rätt tidigt. 
Sov dock hur länge som helst idag, till tolv(!!!). Jag körde ut kaninerna och lät dom bli leriga, ni skulle ha sett nicos. Hela benen var helt leriga och magen..ja överallt. Skit gris är vad han är, men söt som bara den. Alla ungar var också ute och blev helt sjukt leriga. Blå har börjar gå lös på tomten precis som Putte istället för hage då han  rymmer så mycket. Han är så otroligt lätt att fånga in och jätte snäll att hantera. Hoppade lite med Hugo och Charly, båda var jätte duktiga, mamma var dock seg och kom inte ut och fotade när jag hoppade med Hugo så det finns bara lite bilder på Charly som jag lägger upp sen..
Jag har även städat mitt rum litegrann, galet vad det behövdes.
Gick ut med Lego i lite över en timme, väldigt skönt och givande. Nu ska jag bara ligga och kolla på Glee i flera timmar och sedan sova. Som sagt, en seg dag.


Igår red jag även Trollis, han var piggelin.
Vi ställde upp först två smått upphöjda bommar på rakbanan (enda banan som är framtinad) och gick över i alla gångarter. Trollis var duktig.
När vi sedan ställde upp dom till två små hinder blev han lite knasig, hoppade och bockade lite som han ville, tog även bettet. Jag tror det var kul att hoppa.
I slutet ställde vi upp dom små sockerbitarna på varandra, det kanske var runt 50-60 cm högt, då blev han ännu piggare men jätte duktig och jobbade lite för fint alltså. Ur nöjd med honom även om jag var lite irriterad på honom där ett tag.
Fina fina häst, han var även väldigt lyhörd på det tredelade efter att jag har ridit på bara det andra nu.


Jag har haft lite ångest idag, vet ej varför det bara blir så ibland.
Men men.. vad ska man göra åt saken liksom?  

Presentation


Hej!
Jag heter Linnea och är 18 år. Jag bloggar här om det mesta men bland annat mina djur och hästarna!
Välkommen in!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards