enbambi

Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

En Trolldag

Av Linnea Johansson Kvick - 22 mars 2011 23:58

Idag har jag varit hos den fina stora hästen då då. 
Vi körde dressyr idag, som vanligt på den vanliga vägen, han var fin ja riktigt fin tillochmed i slutet. I början var det inge kul alls, han var stark och inte alls sammarbetsvillig men efter några galopper gick det. Jag vill samtidigt inte bli irriterad med tanke på att vi har ett spår att rida på och det är en rak väg. Detta gör att man inte kan böja, ställa och mjuka upp och en stel gammal herre behöver sådant för att komma igång!
Vi körde på mina beiga lindor i fram och skydd i bak, bak blir oftast smuttsigare och orkar inte tvätta helt nytvättade lindor igen. Det gråa schabraket, älskar alla Trollis schabrak..det finns såå många att välja på och alla är jätte fina.
Testade det nya bettet, vi har ju skaffat oss ett dressyrträns och ett hopp/rida ut träns. Tog då det tredelade till hopp/rida ut tränser och satte på ett baucher bett på dressyrtränset. Vet inte om det var det som gjorde hästen så stark..att han inte gillade det alltså. Svettig som bara den efter, men det är bara för att han har så tjock päls och det var så varmt. Han blir jämt jätte blöt..jag brukar inte rida hårt allt utan mest ta lite lugna pass och ändå blir han sjöblöt! Kondisen är nog något vi ska jobba med! Putsade hans träns också.


På torsdag blir det att rida med hopptränset och ut och busa lite, han har gått dressyr så mycket nu!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Johansson Kvick - 12 juni 2011 00:15

   

Av Linnea Johansson Kvick - 11 juni 2011 23:45

       

Av Linnea Johansson Kvick - 2 juni 2011 16:34

Håller på att testa mig fram i photoshop. Tog en bild jag blev nöjd med, jag blev nöjd med orginalet och redigeringen. Tänker börjar lägga upp både orginal och redigering när jag visar bilder då dom är fina på olika sätt.   Orginal     Red...

Av Linnea Johansson Kvick - 30 maj 2011 00:26


Ställde Blå på Berga idag. Det gick käpprätt åt helvete, eller nej kanske inte riktigt så dåligt. Han fick 93.. besviken matte. Dock började han fälla imorse. Plus att han blev solbränd på fäbodendagen. Men jag älskar honom inte en sekund mindre fö...

Av Linnea Johansson Kvick - 25 maj 2011 00:53

Måste pressentera dvärgarna. Har ju fått hem två dvärghamstrar från Fäboden. Tanken var två mandariner men det blev bara en. Fick med mig en Saphire också. Vi börjar med Saphiren.   Ludwig    Ludwig har jag döpt den här lilla söta saken till. H...

Presentation


Hej!
Jag heter Linnea och är 18 år. Jag bloggar här om det mesta men bland annat mina djur och hästarna!
Välkommen in!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards