enbambi

Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Dag 1 - Om mig

Av Linnea Johansson Kvick - 22 mars 2011 23:38

Ja, jag heter då Linnea och är 18 år. 
Jag går just nu på gymnasiet på en skola som heter Grafiskt utbildnings center, eller ja GUC som man säger. Linjen jag går heter Sam/media och är en helt okej linje, den har sina misstag - så som även hela skolan har - men jag trivs ganska okej ändå. Jag går endast i ettan, vilket egentligen stör mig ganska mycket, då jag hoppade av efter ett och ett halvt år på jälla gymnasiet. Anledningen att jag hoppade av är väl egentligen att jag helt enkelt inte trivdes med utbildningen och vill komma längre med mitt liv än att jobba med hästar. 
Kurserna vi läser nu tycker jag är för några men det duger.
Nog om skolan.


Jag har ett väldigt stort intresse för hästar, som jag har sen våren -99.
Just nu rider jag en gammal knabstrupper valack som heter Trollkungen, han är 22 år och i nästan toppform. Honom kommer ni få höra mycket om. 
Jag är ingen tävlingsmänniska utan rider bara för att det är kul, jag och min bästa vän Ida har varsin medryttarhäst i det stallet. Stallet är en privatgård som ligger en bit utanför Uppsala. Tjejen som har stallet har även några fler hästar som vi får hålla på med hur mycket vi vill! Trivs så himla bra där ute!


Mitt stora, egentliga, intresse är kaniner!
Jag föder upp kaniner i liten, men seriös, skala.
Rasen som förekommer här är Dvärgvädur. Då jag tycker det är väldigt kul med olika färger i varje kull och mycket roliga knasiga teckningar med olika ögonfärger så fördriver jag denna spänning med att föda upp Wienertecknade Dvärgvädurar.  Det jag även är väldigt intresserad av är kaninutställning så jag föder även upp Viltgråa Dvärgvädurar för utställning. Jag sitter även med i Styrelsen på ULKAF - Uppsala läns Kaninavels förening

Allt detta kommer ni få följa nogrannt på bloggen. 


Jag har även ett litet intresse för smågnagare.
Detta dock bara för kel. Det som finns i smådjursväg här hemma är
förtillfället en mus och en gulhamster, båda hanar. Det kommer och går dock smådjur lite till och från. Vi har även en hund är hemma, Lego heter han och är en Chowchow hane på 2.5 år. 


Jag är i övrigt en pigg och glad tjej med mycket på engång, man kan aldrig bara ha ett projekt. Jag vill alltid att det ska hända grejer, och jag tror det är anledningen till att jag har endel djur. Det blir lätt så att jag blir rastlös, detta även väldigt lätt. Då kan jag behöva en liten hamster eller så att pyssla med, byta i bur och sådant. 
Jag är även tillsammans med världens finaste kille på denna jord.
Han gör mig hel, levande och lycklig. Vi har varit tillsammans nu i ca 1 år och 3 månader. Och många mer ska det bli!


Foto är ett intresse som jag har, dock mest inom djur.
Jag fotar väldigt mycket på mina djur!


Nej nog om mig, jag älskar att skriva om mig själv.. men jag menar det är ju det bloggen ska handla om?  


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Johansson Kvick - 12 juni 2011 00:15

   

Av Linnea Johansson Kvick - 11 juni 2011 23:45

       

Av Linnea Johansson Kvick - 2 juni 2011 16:34

Håller på att testa mig fram i photoshop. Tog en bild jag blev nöjd med, jag blev nöjd med orginalet och redigeringen. Tänker börjar lägga upp både orginal och redigering när jag visar bilder då dom är fina på olika sätt.   Orginal     Red...

Av Linnea Johansson Kvick - 30 maj 2011 00:26


Ställde Blå på Berga idag. Det gick käpprätt åt helvete, eller nej kanske inte riktigt så dåligt. Han fick 93.. besviken matte. Dock började han fälla imorse. Plus att han blev solbränd på fäbodendagen. Men jag älskar honom inte en sekund mindre fö...

Av Linnea Johansson Kvick - 25 maj 2011 00:53

Måste pressentera dvärgarna. Har ju fått hem två dvärghamstrar från Fäboden. Tanken var två mandariner men det blev bara en. Fick med mig en Saphire också. Vi börjar med Saphiren.   Ludwig    Ludwig har jag döpt den här lilla söta saken till. H...

Presentation


Hej!
Jag heter Linnea och är 18 år. Jag bloggar här om det mesta men bland annat mina djur och hästarna!
Välkommen in!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards